Na trati Bratislava - Košice budú premávať štyri páry vlakov InterCity
(IC), pričom IC 44 bude historicky najrýchlejšie, trasu Košice -
Bratislava zvládne za 4 hodiny a 31 minút. Medzi hlavným mestom a
Košicami budú aj naďalej premávať vlaky 6xx, pri ktorých dôjde k zmene
kategórie z R (rýchlik) na Ex (expres). Najväčšia zmena je posun taktu
týchto vlakov o zhruba 60 minút a zrušenie zastavovaní v staniciach
Leopoldov, Piešťany, Nové Mesto nad Váhom a Trenčianska Teplá. Skrátenie
jazdnej doby Košice - Bratislava bude o 24 minút a Žilina - Bratislava o
20 minút.
Na linke Prievidza - Bratislava-Nové Mesto dochádza k skráteniu
cestovnej doby v smere do Bratislavy o 19 minút a v smere do Prievidze o
10 minút, rovnako sa skráti jazda vlaku o 15 minút z Prievidze na
hlavnú stanicu v Bratislave. Z Košíc do Zvolena pôjdu vlaky R 9xx
rýchlejšie o 13 minút a opačným smerom o 7 minút.
Na linke Žilina - Ostrava - (Praha) prichádza k zavedeniu pravidelného
dvojhodinového taktu vlakov Žilina - Ostrava - (Praha) naviazaného v
Žiline na systémový takt Ex 6xx. Tiež dochádza k zrušeniu posilového
páru vlaku Pendolino SC 242/243, ktorý bol vedený v piatky z Prahy a v
soboty z Košíc.
Na linke Žilina - Horní Lideč - Praha prichádza k zvýšeniu rozsahu
dopravy o nový pár vlakov EuroCity (EC). Pre nižší záujem cestujúcich a
objednávky ministerstva dopravy v skorých ranných a neskorých večerných
hodinách bude zrušený pár vlakov EC 284/285 medzi Bratislavou a Prahou.
ZSSK zároveň plánuje prevádzkovať projekt autovlaku z Bratislavy do
Splitu v Chorvátsku aj počas letnej sezóny 2023. Vlak bude jazdiť
častejšie a bude vedený v predĺženom letnom období od mája do októbra
trikrát týždenne. K zásadnému zvýšeniu počtu spojov prichádza pri
spojeniach zo Slovenska do Poľska cez pohraničný priechod Skalité -
Zwardoń. Rýchlovlak railjet xpress Bratislava - Salzburg - Innsbruck -
Zürich zostáva zachovaný v približne rovnakých polohách. Na linke Košice
- Hidasnémeti - Budapešť zostáva zachovaná rozšírená ponuka vlakových
spojov.
Od začiatku nového grafikonu budú opäť vedené dva páry priamych vlakov
medzi Košicami a Mukačevom. Vlaky budú na území SR zastavovať v Čiernej
nad Tisou. Po odsúhlasení partnerským dopravcom plánuje ZSSK zaviesť aj
jeden pár nočných vlakov Čierna nad Tisou - Čop.
Rok 2023 bude z pohľadu najazdených vlakokilometrov za posledné roky
rekordný. ZSSK plánuje odjazdiť viac ako 38 miliónov vlakokilometrov a
vypraviť takmer 644.000 vlakov. Oproti roku 2014 ide o takmer 25 %
nárast pri počte vypravených vlakov a takmer 26 % nárast v počte
vlakokilometrov. Viac vlakov bude jazdiť najmä na severnej trase medzi
Košicami a Bratislavou, v okolí hlavného mesta a krajských miest Trnava,
Žilina, Košice a Prešov.